Snål eller ekonomisk?!?

Jag tror att det räknas som stöld om man har ett kontrakt på en stallplats som säger att man ska stå för viss del av kostnaden av staket m.m. Tyvärr är det sådana saker som man måste tänka på när man letar stallplats. Men samtidigt så tycker jag att det är helt naturligt om man har fått en stallplats billigt att man ska vara med och betala för nya staket och övriga förbrukningsartiklar i ett stall. Har man inte från början gjort upp om återbetalning vid flytt tillfaller sakerna stallägaren.

Stallägaren vill absolut inte ha sakerna, hon lägger sig inte i det som händer i stallet, utan anser att det får vi lösa själva.

Jag fick iallafall hem lådan som aggregatet kom i igår, där ligger garatipapprena osv..så vi får väl se :crazy:

Dåså.

Vad kan man värdera staketet till?

Skulle man kunna anse att aggregatet motsvarar staket + batteri i värde?
Nu så kan du ju "sälja" aggregatet billigt till dina "stallkamrater". De 900:- som du vill ha, får väl räknas som mycket billigt.

Jag vill ju ha i allafall 250kr för batteriet...det är ju helt nytt
Sen minst 650kr för aggrigatet

...så bara dom två ger ju 900kr...sen har vi själva hagen...kommer nog göra så att jag tar ner dom hållare som jag satt upp för min hästs skull...å ta med den lina jag haft till honom...vet att det inte blir rätt kostnadsmässigt för mig,men det känns som om det kvittar.

..vi får väl se vad detta kriget slutar..som tur är har en del underbara Bukefalister erbjudit mig olika stall så länge...så det ser lite ljust ut i allafall!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka