Snål eller ekonomisk?!?

R

RebeckaKihlberg

Jag har hamnat i den sitsen att jag måste byta stall, och i de stallet jag står i nu så har vi delat på kostnader för ex. reperationer och hag material osv.

I somras köpte vi bla ett nytt aggrigat till hagen för 1800kr & jag betlatde hälften...sen köptes ett nytt batteri till aggrigatet nu för 1vecka sedan & de betalde jag åzå hälften på (300kr).
Jag har även betalt halva hagen (linor & stolpar m.m.),men det struntar jag i...känns som om det kvittar.

Saken är den att jag inte gärna efterlämnar det i och med att jag ändå lagt ut en del pengar på de...hur gör man...ska jag köpa ut dom eller dom mig?!?..och vad kan man tänka sig att det blir pengarmässigt för både batteri & aggrigat?!? :confused:

...och vad tycker ni om att jag inte vill efterskänka det...snålt...eller ekonomiskt :confused:

med tanke på dina andra inlägg om ditt stall så tycker jag absolut dom ska köpa ut dej. inte ska du efterlämna nått där inte :devil:

:bow: en förtåénde människa :bow: (du har precis förgyllt min dag :D)

...men låter typ 650kr för aggrigatet & 250 för batteriet OK?!? :bow:

Jag skulle helt klart kräva antingen del av utrustningen ni köpt eller pengar för endel av det du lagt ut.
Inte ska dom ha allt bara för att du ska flytta.
Kom ni aldrig överrens om något inna, hur det blir om någon flyttar eller dyl?

Det är ju ganska nya saker, så du bör ju bli utlöst. Men annars så kan du ju plocka med dig batteriet och så stor del av hagen att det täcker dessa pengar. Det går ju att sälja dessa saker. Eller ta aggregatet, sälj det och ge "Stallet" pengarna som blir över bar du har fått ditt.

Du får lätt 1300:- för ett såpass nytt aggregat.

Vet att det kommer bli "hus i helv*te" när jag tar upp att jag vill bli utlöst...tror tom. risken finns att dom tar hem både aggrigat & batteri så jag inte kan "få tag" på de.

..vad gör man då...plockar med sig hela hagen :confused:..för de kommer ta tid :crazy:..speciellt nu när det är fruset ute :D

Nä, skämt & sido, vad f*n gör man om dom tar hem skiten?!?

Batteriet har dom kvittot på ,men jag kan fixa kvittot på aggrigatet..(ligger i stallet i lådan vi fick det i...såvidare dom inte varit "smarta" och tagit det...ska kolla det idag :angel: :devil:)

Kom precis på en sak....dom måste ju ha stöm i hagen under dagen...även efter de att jag flyttat och jag bor typ 2stenkasst ifrån stallet & är numera arbetslös ..så egentligen kan jag skutta dit på dagtid och plocka med mig skiten...... eller?? det är ju inte så att det går ut över hästarna...då deras håller sig inne i hagen både med och utan el. :crazy:

Elak är mitt förnamn :angel: :devil:...nä,men det är lite "som man bäddar får man ligga"...så självklart tänker jag inte länma skiten utan pengar i handen.

Saken är också den att hela bråket har sjunkit till "snadlåde nivå" så ingenting förvånar mig just nu....dom har ju säkert på känn att jag kommer flytta hästen,men jag tror inte dom väntar sig att jag vill bli utlöst.

Det måste bara lösa sig...men om jag jag skulle behöva gå upp under dagtid och "sno" aggrigatet...räknas det som stöld då...om jag har kvittot?? :confused:

Jag hade helt sonika plockat ner mitt material och låtsas som om det regnade :angel:. Synd att du inte står i vårt stall, aldrig groll utan stoooora allvarliga anledningar :D.
På sandlåde nivå med pajkastare kommer man ingenstans, tråkigt.
Kom till Furulund i stället, vi har inga sandlådor :idea:!

Box ledig? ;) :D ...letar förbryllt efter någonstans att flytta pållen, "tyvärr" är han hingst så det är ju inte det lättaste att hitta någon som vill ha hingst :( ..får hoppas att det kommer någon plats snart...annars får han stå i trädgården... :D

men om jag jag skulle behöva gå upp under dagtid och "sno" aggrigatet...räknas det som stöld då...om jag har kvittot??
Nej, det är just det som är finessen. Det räknas bara som att du tagit med dig vad som tillhör dig. Det kan gå även utan kvitto, men det blir enklare med kvitto.

Box ledig? ;) :D ...letar förbryllt efter någonstans att flytta pållen, "tyvärr" är han hingst så det är ju inte det lättaste att hitta någon som vill ha hingst :( ..får hoppas att det kommer någon plats snart...annars får han stå i trädgården... :D

Inte omöjligt att det finns plats, jag kan höra efter.

Box ledig? ;) :D ...letar förbryllt efter någonstans att flytta pållen, "tyvärr" är han hingst så det är ju inte det lättaste att hitta någon som vill ha hingst

Vad är det för ras på hingsten???? Vi har två nordsvenska hingstar redan...och plats i stallet att fixa en ponnybox till.( samt vi har en liten hage som inte används just nu). PMa gärna mig om du får kris med att hitta plats. Jag kan hjälpa dig och ha din häst tillfälligt...typ ev vecka upptill en månad eller så. OBS jag finns i Sjöbo 3,5 mil fr Lund.

/Kung Tulle

Inte omöjligt att det finns plats, jag kan höra efter.

Kanske borde fråga dig var stallet ligger :D..bor ju själv i Lund.
Men du får väldigt gärna kolla om där finns plats :)

Tusen tack :bow:

//Rebecka

Stallet ligger i Furulund, stenkast till Lund. Är han lite, mycket eller inte alls "rymningsbenägen"?

Är där stöm i staketen så rymmer han inte (om det nu är hage med linor du menar) :crazy: :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka