Snacktråd sommarsäsongen 2012

RebeccaJoli

Trådstartare
Nu är bannemig vintern slut! Det har jag bestämt och därmed tycker jag vi skrotar "vintertråden".

Tänkte börja den här tråden med att meddela att proppar kommit ut till Gärds och Flyinge nu! Flyinge kommer inte ha någon 100-klass tyvärr, så den skippar jag nog. Jag kommer rida Stilterrängen i Flyinge, 100-klasssen i Tågarp, Gärds, Humlamaden och Dagstorp tänkte jag!

Vad ska ni andra rida?
Någon som är sugen på att styra upp en träningsdejt på någon av våra fina terrängbanor i Skåneland snart? :)

Sv: Snacktråd sommarsäsongen 2012

:banana: för sommartråd!

Eftersom min gamle Kamel inte är igång än har jag "bara" lill-Monstret att rida på och han har aldrig satt sin tass på en terrängbana (än :D). Så vi får se när det kan bli aktuellt med debut. Så fort det har smält och torkat upp och underlaget är ok ska han få följa med till min tränare i alla fall, ska bli så spännande och roligt :bump:

Vi ska roa oss med lite dressyrtävlingar nu närmast. Och hoppa måste vi också göra mer, han är liksom grön på allt :)

Åh vad är bättre än att inleda sommartråden med Live från: "Vårt hästköp i Flyinge", jag och Q håller typ på att dö och Q borde bli rik om denna dagen slutar lyckligt!!!!! Håll tummarna allihopa!!

L8P8!! Q har maken (L8P8s alltså) på tråden men vägrar säga vad L8 sagt om hästen nu när hon äntligen tagit sig till Flyinge. Tänk om hon köpt en häst nu :D

Och hon följde iaf inte med maken hem igen (han hämtar släpet!!) när hon såg hästen :D

L8 är skyldiga oss magsårsmedicin snart!!!

Jag har roat mig med lite hopptävlingar. Tysken har gått som klockan och 5-åringen håller på att tuktas för att bete sig som folk bland folk ( :angel: ). Till helgen ska ovan nämnda tysk dressyra lite och helgen därpå ska 5-åringen göra debut som dressyrhäst. Han såg ett dressyrstaket en gång som 4-åring så jag har inte skyhöga förhoppningar. Har även fått hybris och tänkte att tysken skulle få lufta tassarna i en medelsvår klass innan inomhussäsongen är slut och vi börjar ägna oss åt riktiga saker igen. Ska även visa ett kandar för honom och förklara vad det är för något tänkte jag.

Debut på terrängbanan tänkte jag att tysken skulle göra i Mantorp, eftersom vi har så ont om *-iga så får han börja direkt med en sådan (förutsatt att vi hinner träna två gånger innan). 5-åringen ska visst bli hopphäst enligt min tränare som yrar om både Flyinge och Breeders så vi nickar snällt och väntar ut dessa vansinnesidéer med att göra som hon säger och träna terräng för nöjes skull så fort det torkar upp i markerna.

Ooohhhh..... Jag är den kräsnaste av dom kräsna är alldeles ogift, så där var det fel! ;)

Det där med sadeln har vi ju faktiskt ingen aning om än. :p Förmodligen kommer även försäljningen av Losec göra en rejäl peak denna veckan eftersom slutet på följetongen inte kommer förrän imorgon fm. Jag är heeeelt slut av all nervositet och nerkylning och hoppas, hoppas, hoppas att det verkligen blir affär!

KL

Idag har jag anmält till årets första fälttävlan för min del :). 21 april i Mantorp smäller det! Nu blir det hårdträning för mig och min stora halvblodsflicka sista månaden. Hon var sjuk i julas (virusinfektion med 49 graders feber) så hon tappade väldigt mycket. Nu är vi dock igång igen så det känns som om årets säsong kommer bli bra :)

49??? :eek::eek: Jag hade ingen aning om att hästar kunde ha så hög feber. Vart går gränsen för dem innan organen/cellerna klappar ihop?

Lycka till med hästköpet!!!:bump:

Maaaaarviiiiin!?!?!?! Jag rider i gruppen efter dig på lördag ska försöka komma ner i tid så kanske jag kan spionera lite:D Är det någon som ska dit med en kamera/filmkamera??:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka