Snackande katter

Sv: Snackande katter

Puck har börjat tala mera efter att han fick medicin mot sina igen täppta luftrör. Numera talar han om allt möjligt ;) Får han inte uppmärksamhet är de ett jäkla snackande på honom :D Men vi är glada att han blivit så social, han var inte speciellt intresserad av oss förut! Sen kan de gå till överdrift med, speciellt kl 4 på morgonen när vi försöker sova :meh:
 
Sv: Snackande katter

*halvt kl*

På tal om "kl 4 på morgonen", pratar/låter era katter på natten också? Isola har en off-knapp som hon själv trycker på när det är läggdags (när det är läggdags för mig, skall sägas, när bara sambon sover så kan hon prata lite, men inte som när båda är vakna). Jag är otroligt tacksam för den off-knappen, det hade varit en plåga att höra henne hela nätterna. :p

Hennes off-knapp är förstås inte hundraprocentig (men nästan). När vi nyss flyttat hit kunde hon ibland sitta i hallen och yla men slutade så fort vi ropade eller gick dit, då kom hon som en skottspole in i sovrummet, det var som att hon gått vilse och tappat bort oss. När hon jagar på nätterna kan det också låta lite, men det är inte ofta vi vaknar av det.
 
Sv: Snackande katter

Oftast lägger Puck sig och sover i vårt sovrums fönster när vi lägger oss men han kan bli rastlös på nätterna och då pratar man tills
Matte eller husse svarar sen är de bra igen :)
 
Sv: Snackande katter

då sover de och är tysta :) är liksom ingen mening att prata med oss om vi inte svarar.
Däremot om en av oss kommer hem sent så är man avslöjad direkt "nu kommer du hem alldeles frö sent, vad ska vi hitta på, husse sover, får vi mat, kan vi gå ut, ska vi sova" osv osv osv :D
 
Sv: Snackande katter

Ja jösses.. har en väldigt pratglad britt här hemma. Hon snackar om allt och ingenting, precis hela tiden. Kan till o med vakna och jama halvt hysteriskt att jag måste komma NUUUUUUUU! Knottrar o småpiper när hon bara slösnackar, men skriker rätt rejält när hon vill ha uppmärksamhet. Nu har jag börjat ignorera henne när hon bara okynnesjamar, för jag har insett att om jag svarar blir det bara värre... Hon väcker ju sambon som hon piper, o när hon bara sitter o jamar rätt ut i hallen utan anledning så låtsas jag inte om det. Ute på balkongen kan hon sitta o ropa hundra gånger om dagen. På vissa tider inte riktigt lämpligt, så då får vi se till att ha dörren stängd. Får se om det ändras efter kastrationen, på tisdag är det dags.
 
Sv: Snackande katter

"Den heliga birman, ofta kallad endast birma, är lugn, vänlig och tystlåten även om den gärna "pratar" lite tyst."
Stämmer på två av våra men den tredje måste vara en bortbyting för han sjunger som en ångvissla utom när han sover O_o.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: cili
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 710
Senast: Michellan95
·
Övr. Katt Jag och en kompis stötte på en vilt jamande katt precis intill vår lägenhetsbyggnad när vi skulle gå ut i kväll vid 18. Den verkade...
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: Centaur
·
Katthälsa Besökte vårt lokala katthem (”rescue centre”) i lördags för att se om jag på något sätt kunde hjälpa till och helt plötsligt har jag...
Svar
5
· Visningar
2 078
Senast: Majvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp