Snabbt svar tack!

ylvalill

Trådstartare
Behöver veta hur många spånbalar det kan gå åt för att "bädda" i en normalstor box (ca 12kvm)? 3-4 st, eller vad kan bli lagom? Har aldrig haft pållen på spån förut så jag har ingen aning och jag måste köpa spån i eftermiddag.....

Sv: Snabbt svar tack!

När jag stod på spån i det förra stallet var boxarna på ca 7.5 kvm och då gick det åt ca 2 balar när man fyllde upp boxen. Så 3-4 stycken låter ganska rimlit till 12 kvm

Tack! Är väl lika bra att köpa 4 balar då så borde det i alla fall räcka.....

Har en box på 9m2 och där räcker två balar perfekt till en lagom bädd. Fast jag har halm över så om jag enbart skulle ha spån kanske jag skulle ta tre.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar