Snabbt svar-synpunkter

ankic

Trådstartare
Ska med killen till kliniken i morgon , han har stått ca 4 veckor nu (ef. att skötaren red vårdslöst på honom i midsommras) vi befarade att gaffelbandsskadan gått upp.
Han har fram till ii dag reagerat då man kännt på gaffelbandet hö.fram samt varit oren fram. I dag fick jag känna utan reaktion. Kollade honom och han markerar ytterst lite i traven .
Men har beslutat att åka i alla fall, men nu till min fråga :Hade ni låtit dom spruta gaffelbandet?
tacksam för åsikter ang. sprutning
Är inte så förtjust i att spruta honom då han redan sprutat hö. fram ett antal ggr förra sommaren , men självklart om det behövs så får han bli sprutad.

Sv: Snabbt svar-synpunkter

Jag har ingen egen erfarenhet av gaffelbandsskada, men på din beskrivning låter det som att jag skulle vänta med att spruta igen, om det nu är på väg åt rätt håll. Bäst är ju såklart att diskutera med veterinären.

Min kille blev sprutad i kotsenskidan, och det var snack om att eventuellt spruta en gång till. Men vid återbesöket två månader senare hade han blivit 80% bättre, så veterinären ville inte spruta honom igen.
Han sa att det kunde ha motsatt effekt om om han blivit så bra och man sprutade honom igen.
Veterinären vet förhoppningsvis vad han sysslar med.
Lycka till!!

jag upplever att kliniken här sprutar o sprutar ,det är en anledning till att jag bytt vet. men tyvärr så har han semester 3 veckor till . förra sommaren blev han sprutad flera gånger utan att kliken kunde konstantera var skadan var.Men eftersom han blivit så pass mycket bättre så hoppas jag att det inte är så stor skada kvar .

jag upplever att kliniken här sprutar o sprutar ,det är en anledning till att jag bytt vet. men tyvärr så har han semester 3 veckor till . förra sommaren blev han sprutad flera gånger utan att klinken kunde konstantera var skadan var.Men eftersom han blivit så pass mycket bättre så hoppas jag att det inte är så stor skada kvar .

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 568
Senast: Liten
·
L
Hästvård Hejsan! Jag har ett korsningssto (eng.fbl/am.vbl) på 12 år som inte verkar vilja bli frisk. Nån som har en idé om vad det kan vara...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 737
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V