Snabbt svar önskas, kval till 130

Lakritsnapp

Trådstartare
Jag försöker kvala till 130 dvs få nollrundor i 120. Jag har en 10-årig häst dvs. inte en ungäst. Nuförtiden har man ändå rätt att starta i avd. B även om hästen är äldre. Nu undrar jag bara: Om jag får 2st nollrundor i 120 avd. B gäller de som kval till 130 då? och isåfall får jag hoppa avd. A i 130 eller måste jag följa unghästarnas inkvalningsregler till avd. A?

Anledningen till att jag vill hoppa avd. B är att det är billigare och jag rider aldrig för placering ändå på höjder till och med 120!

Sv: Snabbt svar önskas, kval till 130

Ja, dina rundor i avd B räcker som kval och ja, du får rida i avd A i 130.

Sv: Snabbt svar önskas, kval till 130

Tack så mkt för svar. Blev bara så fundersam, men det är ju rätt logiskt egentligen i och med att det är i princip samma grundomgång som i avd. A.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·
Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka