Snabbfråga: övergödning i beteshage

E

Eeiram

Gödning i beteshage

Hej!

Vi tänkte slänga ut en säck kalksalpeter (gödning) i en av beteshagarna för det växer så dåligt. Hur pass länge måste man vänta innan hästarna kan gå i hagen för att de inte skall skadas av gödningen? Det där lär ju smälta innan och så, men hur länge måste man vänta ungefär så att det inte skadar hästen?

Mvh Marie
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snabbfråga: övergödning i beteshage

Jag har hört 2 veckor men jag brukar själv vänta lite längre. Jag väntar tills att det har regnat rejält ett par gånger och det inte syns det minsta spår av gödning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: MayGrace
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Ray
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 960
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 586
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp