G
Generalen
Jag var precis ute på promenad med vovven, det förflyter utan problem men vid ett tillfälle när vi stannar till ser jag en rosa fläck på ovansidan av tassen. Böjer mig ner och kollar, och det visar sig vara lite blod. Jag ser inte var det kommer ifrån (långhårig) och han haltar inte så vi går hemåt i ganska rask takt. Bestämmer mig dock för att ta en närmare titt så vi stannar till och jag försöker dela på all päls och ser en liten, liten svullen bula precis mellan två tår på ovansidan av tassen. Trycker och klämmer lite, och ut kommer något som ser ut som en liten sten inbäddad i lite var ().
Bär honom hemåt och tar tempen, han har 39,1. Har rengjort det, rakat bort all päls omkring och han slickar inte på det eller så, det är ett öppet och fint litet sår som inte heller blöder särskilt mycket. Eftersom jag inte har tillgång till varken körkort eller bil ringer jag mamma som så klart oroar sig för kostnaden (...) och tycker att vi ska vänta med att åka in till veterinär.
Jaha, och hur jävla länge ska vi vänta då? Jag blir skitsur så nu sitter jag här och försöker skriva mellan tårarna, imorrn är det jag som går ner till trafikskola för intensivkurs. Hunden flåsar en del men är pigg för övrigt och har ätit.
Vad tycker ni, ska vi vänta och se eller åka in nu?
Bär honom hemåt och tar tempen, han har 39,1. Har rengjort det, rakat bort all päls omkring och han slickar inte på det eller så, det är ett öppet och fint litet sår som inte heller blöder särskilt mycket. Eftersom jag inte har tillgång till varken körkort eller bil ringer jag mamma som så klart oroar sig för kostnaden (...) och tycker att vi ska vänta med att åka in till veterinär.
Jaha, och hur jävla länge ska vi vänta då? Jag blir skitsur så nu sitter jag här och försöker skriva mellan tårarna, imorrn är det jag som går ner till trafikskola för intensivkurs. Hunden flåsar en del men är pigg för övrigt och har ätit.
Vad tycker ni, ska vi vänta och se eller åka in nu?
Senast ändrad av en moderator: