Snabba svar tack!!

lille skutt

Trådstartare
Är det någon som kan svara på hur bred i grader en Morris and Noland gold coll. är i bomvid norm= 30?
Samt hur de är att rida i smala/vida i sätet, vilken sadel kan man jämföra dem med att rida i?:bow::bow:

Sv: Snabba svar tack!!

jag har beställt hem en sådan sadel på prov.
dvs: Morris and Noland gold coll. 30.

håll utkik för bilder sedan...:) har ej fått den ännu.

Jag vet inte ang grader, men jag tror de räknas som rätt breda i sätet. Jag tycker det i alla fall, sen kan nog sadlar vara breda på olika sätt, den är inte bekväm för mej, men vet andra som älskar den. Man måste nog provsitta själv.

vad bra om sätet är stort ;) för min del.
bomvidden kan va fel..men äsch..värt o prova.
jag förlorar 250 spänn på o prova..
det kan man ta :)

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 354
Senast: ylvalill
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka