snabba svar önskas! Kan man ge loppfrö till föl?

S

Spaderdam

Går de bra att ge loppfrö till ett 6 månader gammalt föl? tycker hon bajsar väldigt lite, de som kommer är diarré men i liten mängd. Fick hem henne igår.

kan ja ge 1 dl?

Sv: snabba svar önskas! Kan man ge loppfrö till föl?

Ge henne något som stabiliserar magen istället antingen diarsenyl (stavning?) köps hos vet ev apotek (receptfritt) eller typ lite microbalans eller probiotika, det är säkerligen stress som gör det så hjälp den på traven med lite magstabiliserar så skall du se att det lugnar ner sig när hon har kommit till ro hela hennes liv har naturligtvis vänts upp och ner just nu så inget konstigt med stress första tiden.

Sv: snabba svar önskas! Kan man ge loppfrö till föl?

diarrén är borta nu. Tycker dock dom bajsar lite. Jag promenerar dom flera gånger om dagen och efter promenad kommer de bajs i normala kluttar:) Tycker du jag ska ge diarsanyl ändå?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 392
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: nexxa
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama