snabba svar ang förstoppning

F

Fantasi

hur mycket matolja vågar man ge katten per gång då man starkt misstänker en förstoppning.

Katten vägrar mat och dricker dåligt, går ej att få i han olja på annat sätt än att ge i mungipan men hur stor mängd?

Sv: snabba svar ang förstoppning

När min gammtant har förstoppning ger jag henne 1-2 ml parafinolja 1-2 gånger om dagen. Det finns sprutor på apoteket.

Vad händer om du doppar hans tass i lite olja? Skulle bli förvånad om han inte slickar i sig det då.

Bara 1-2ml? På flaskan rekommenderar 2-10ml beroende på storlek på katten. Själv brukar jag ge buskillen omkring 6ml 1-2ggr/dag.

Fantasi:
Om matvägran och förstoppningen håller i sig rekommenderar jag att du tar kontakt med en veterinär så han blir ordentlig undersökt.

Ja, det var det jag blev rekomenderad av vetrinären. Det kanske beror på att jag har en gammal katt som har trög mage lite titt som tätt. Jag ger istället oftare om det behövs.

Instämmer i rådet om vetrinär.

Det är mycket bättre med paraffinolja än matolja. Paraffinoljan tas inte upp i systemet, utan är bara "smörjmedel".

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 492
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama