Snabb kostnadsfråga - Stallbygge!

nexxa

Trådstartare
Är i nybyggartankar ang både hus och stall. Kalkylerar lite på kostnader, gjutningen vet jag vad det kan hamna på.
Men hur dyrt är det att ordna med tak? ytterhöljet dvs panel kring stallet? Någon som har riktmått med hur stora stall ni har osv ?

:bow:

Sv: Snabb kostnadsfråga - Stallbygge!

Hej och hå! Byggartagen, vad kul! 2004 byggde vi vårat stall. Stomme,träpanel, takstolar, undertak av masonit, plåt till taket och innerväggarna (ej boxar) gick på obs! ca 300 tusen. Stallet innehåller 6st boxar,foderrum,spolspilta,sadelkammare och fikarum, typ 125-150kvm.
Lycka till med stallbygget, och tänk på att förvaringsutrymmen är guldvärda:) / Dova

Hejsan! Räknade du med hela bygget då?
Vet du mer vad tak och ytterpanel kostade specifikt blir jag jätte glad :)

Har tyvärr inte de siffrorna nu. De finns..i en pärm...någonstans...!! Mer min mans område, men kommer jag över dem hör jag av mig!:banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 348
Senast: _Taggis_
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 991
Senast: shia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 143
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve