Snabb hjälp, storlek på fälttävlansskydd!

Wembley

Trådstartare
Mina Picasso frambensskydd har kommit idag. Jag beställde dem i stl S (häst) till min fullblodskorsning som inte är speciellt grov och är knappa 155 cm. De ser jättefina ut och jag provade dem ikväll. Nu är det så att de med nöd och näppe går runt hela benet, men det finns karborre långa så det räcker och blir över. Han kan inte ha längre skydd, så längden är fullt tillräcklig. Hur ser skydden ut för er som har dem? Är det så att de skall sitta tight för passformens skull? :confused: Vi skall iväg på en kurs på söndag så det blir svårt att hinna byta till den större storleken. Mycket tacksam för ett råd! Från en som köper fälttävlansskydd för första gången. :smirk:

Sv: Snabb hjälp, storlek på fälttävlansskydd!

Ingen som har dessa skydd??? Ska de sitta riktigt tight? Vid beställningen trodde de att denna storlek är rätt.

Hur stor glipa blir det? Jag har ju NEW skydd på min och storlek Large ifram men Medium i bak för Large blir för långa. Då blir det en liten glipa på ca en halv cm på bakskyddens utsida. Men det kvittar ju där.

Hur stor glipa blir det? Jag har ju NEW skydd på min och storlek Large ifram men Medium i bak för Large blir för långa. Då blir det en liten glipa på ca en halv cm på bakskyddens utsida. Men det kvittar ju där.

Tack för svaret. Ja, jag skulle uppskatta ungefär en sån glipa för mig också. Jag är van vid andra långa skydd där man kan lägga skyddens kanter "omlott" och det går ju definitivt inte i detta fall. :confused:

Jag har köpt Picasso skydden och mina sitter precis som du säger, så att de precis går runt benet. Frågade min tränare och hon sade att det var bra just för att dom blir tajta runt benet. Dessutom är ju kardborreknäppningen väldigt bra så jag känner att hellre precis på gränsen än för stort.
Mina har funkat hur bra som helst, och tar du en storlek större är ju risken att dom blir för höga.
Har tyvärr ingen bild på hur dom sitter, men det låter som om dom är som i ditt fall.

Mina Picasso frambensskydd har kommit idag. Jag beställde dem i stl S (häst) till min fullblodskorsning som inte är speciellt grov och är knappa 155 cm. De ser jättefina ut och jag provade dem ikväll. Nu är det så att de med nöd och näppe går runt hela benet, men det finns karborre långa så det räcker och blir över. Han kan inte ha längre skydd, så längden är fullt tillräcklig. Hur ser skydden ut för er som har dem? Är det så att de skall sitta tight för passformens skull? :confused: Vi skall iväg på en kurs på söndag så det blir svårt att hinna byta till den större storleken. Mycket tacksam för ett råd! Från en som köper fälttävlansskydd för första gången. :smirk:

jag måste bara fråga dig vart du köpte dom skydden och va dom kostade? :D

Kolla på www.awom.se eller om det var com...:angel:
Där finns dom...Finns ett helt fälttävlanspaket för en billig peng...
4 skydd + ett par boots...Jag har dom gula...:)

ok tusen tack :) ska kika där :bow:

måste bara fråga;
"fälttävlanspaketet" på www.awom.se..
Är inte det för stort för hästen?
ser ju inte klokt ut enligt min mening, bakskydden ser ju ut att kunna glida ner när som helst..:crazy:

rätta mig om jag har fel! :D

måste bara fråga;
"fälttävlanspaketet" på www.awom.se..
Är inte det för stort för hästen?
ser ju inte klokt ut enligt min mening, bakskydden ser ju ut att kunna glida ner när som helst..:crazy:

rätta mig om jag har fel! :D

Sitter superduper! Enda problemet är att vänja min pålle vid bakbensskydden :o Han går fortfarande som en TUPP med dem på :crazy:

Hej jag har en fråga, om jag ska beställa sådanna skydd fast för en D-ponny, kan jag ha Small då? Eller ska jag välja ett annat märke, med mer anpassade stl. för ponnyer? Och hur lång leverans tid är det?
tacksam för svar :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka