Snabb hjälp med innehåll i Salsa havrefri mix!

T

tretjak

Är det någon som kan svara på var man kan hitta innehållsförteckning till Salsa havrefri mix på nätet?
Sitter här och skriver ut innehållsförteckning på hans förra foder och på hans mineraler ur Hipposortimentet och skulle skriva ut på Salsan också som är hans nuvarande (nya) foder men hittar det inte. Tänkte jämföra innehåll både % samt exakt vilka ingredienser det innehåller.

Har fått någon form av allergisk reaktion på det nya fodret och försöker hitta vad det kan vara i det nya som han ej tål!

Tacksam för snabbt svar! :bow:

Sv: Snabb hjälp med innehåll i Salsa havrefri mix!

näringsvärdena finns inte på hemsidan(tänk om folk lärde sig kolla det innan dom tipsar om det).. jag fick mina hemskickade då jag mailade och frågade :)

alla värden per kg foder
87% TS
12 MJ
70 g smbrp
7,5 g Ca
4,7 g P
3,3 g Mg

innehåll: korn, mikroniserade majsflingor, lusern, melass, betfor, rapsolja, vetekli, vete, torkade morötter, kopksalt, kalciumkarbonat, melasserad betpressmassa, potatisprotein, monokalciumfosfat, magnesiumfosfat, bryggerijäst, linfrökaka, magnesiumoxid..

som antioxidant är det lecithin, ascorbylpalmitate och alpha-tocopherol använts..

Gör det visst det.................

Du kanske ska kolla bättre själv :cool:

Tack till alla för hjälpen! :bow:

kanske någon ansvarig arkände i mail till mig att produktbladen inte var utlagda för 2 v sedan när jag frågade efter dom.. och då fick jag dom hemskickade..

dom kanske har lagt ut produktbladen efter det?

det räcker om EN säger till..

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 209
Hundhälsa Hej! har bytt foder till min hund (Bantningsfoder) Börja "vänja" med det nya för lite mer än 1 vecka sedan, och öka givan av det nya...
Svar
7
· Visningar
1 983
Senast: Lokkur
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 303
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar