Snabb hjÄlp med banbedÖmning!

E-llen

Trådstartare
jag skulle behöva en snabb förklaring till vad som menas med bedömning A:1c :confused:
jag ska iväg och tävla med ponnyn den 31 augusti, och LBn är en A:1a
men LCn är en A:1c, vilket jag aldrig hört talas om! snälla kan någon vänlig hoppsjäl förklara bedömningen A:1c för mig!?

Sv: Snabb hjÄlp med banbedÖmning!

jag har läst igenom tråden om olika bedömningar, men där står de ju att A:1c inte får förekomma i LB eller lägre? hur kan de då komma sig att de står "Klass 7 LC hoppn bed. A:1c" i proppen?

A:1c är bedöming i två faser asså en A:0/A:0. De hette A:1c förut.
Fast jag vet inte om de är uppehåll i 30 sekunder imellan grund och omhoppning.

När du tänker på att de inte får förekomma i LB och lägre är det nog bedömning C som är en tidshoppning.. (:

jag tror de ska vara så iaf :)

De står lite bättre i bedömnings tråden på första sidan. :grin:

okej, tack så mkt :)
fast de står på den sidan att bedömningen A:1c inte får förekomma i LB eller lägre...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar