Snabb fråga!

Bonita4

Trådstartare
Om det är tre startande i Avd B där ingen går nolla men två stycken får 4 fel, får dessa rosett då? Eller får man bara rosett om man går nolla?

Sv: Snabb fråga!

I bedömning A är det minsta antal fel som vinner, så om det inte finns någon nolla så bör fyrafelarna vinna, ja. Bedömning A är inte detsamma som Clearround

Det är de med minst fel som blir placerade. :)

I Clear Round måste man vara felfri för att få rosett, men inte i avdelning B.

Just det hände mig för några år sedan, tre startande, ingen nolla. Jag fick 4 fel och de två andra 8, jag fick rosett :)

Vad många glömmer, inklusive tävlingsarrangörer ibland är att avd B är en tävlingsklass, det är precis samma antal placerade (beroende på antalet hästar givetvis) som i en avd A. Så oavsett om alla unghästar har fel ska det vara rätt antal placerade enligt TR, så visst ska man få pris om man är bland dom som har minst antal fel. Är det så få att det inte blir en tävlingsklass (under 3 st) brukar det däremot krävas en nolla för rosett.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
702
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
1 011
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar