Snabb fråga om Betfor?

1 liter uppblött betfor torde knappast vara ner än 2-3 hg o socker det gör knappast ngn som helst skillnad. O den som plockar bort kolhydrater just innan arbete har ju missuppfattat det här med korsförlamning fullständigt.
Godnatt!
PL
 
Peter Lundin!

Du verkar lite kunnig på korsförlamningsområdet.. Jag har en korsförlamningebenägen häst, & funderar dagligen över lämpliga kraftfodersorter. All säger olika. Vad rekkomenderar du för kraftfodersorter till en korsförlamningshäst? Det bästa är ju om man klarar sig utan kraftfoder, jag vet, & allt beror på höet, men överlag.
Mkt fibrer, fett..Vad mer skall man tänka på. Vill ha tips från olika håll, har läst en hel del om det, men du kanske kommer med ngt nytt, som man kan snappa åt sig..
 
Jag hade en häst som var känslig och även fick korsförlamning. Han åt en diet på lusern och betfor (mycket kalk blev det...), och stora mängder, utöver det fri tillgång på hö. Inga mer återfall.
 
Jag har en galoppör med korsförlamningsproblem, hon får ett speciellt E.R.S foder som är framtaget för korsförlamningshästar + E och B vitaminer. Sedan vi började med det har hon (peppar peppar) inte haft några ordentliga korsförlamningar alls. Innan fick hon det varje gång man "råkade" cantra ett par hundra meter längre än dagen innan.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Bison
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 877
Senast: MiniLi
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 155
Senast: Twihard
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp