Smyckesförvaring

Asa_S

Trådstartare
Jag har mina smycken i en korg men dels blir det rörigt och dels är det så långt mellan gångerna jag använder dem att jag glömmer vad jag har. Har googlat lite och det smartaste för mitt syfte verkar vara en smyckestavla (tänkte göra med fyrkantnät i stål och en ram bara). Det borde finnas små s-krokar att köpa som man kan hänga halsband i men hur gör man med "plupp"-örhängen? Någon som har något tips?
 
Sv: Smyckesförvaring

Siden eller sammetsband. Gör en nygg rosett med hängande band, fixera den vid nätet och tryck örhängena genom banden.
 
Sv: Smyckesförvaring

Båda era förslag fick mina tankar på nya banor och nu tror jag att jag istället ska göra smyckestavlan i tyg med påsydda hål-brodyrband, då funkar det med båda typerna av örhängen. Då kan jag lämna tomt nedanför så kan man nåla upp halsbanden dessutom. Tack för tipsen, kommer någon på något mer så får man gärna fylla på!
 
Sv: Smyckesförvaring

Jag har hängt upp en tunn, stickad halsduk (mer som en sjal, men lång och rektangulär) som jag satt upp mina örhängen på (mååånga). Lätt att haka i dem i maskorna, både krokar och pluppar!
 
Sv: Smyckesförvaring

Jag har en sådan här "docka" som jag fick...

orhangen2.jpg


...men den funkar ju inte alls till pluppar den heller. Har funderat på att skaffa en gammal fönsterram med spröjsar och sätta hönsnät i också, och helt enkelt ha plupparna i en skål ändå, använder dem så sällan. Men det där med tyg var ju en jättebra idé!
 
Sv: Smyckesförvaring

Jag har en tavelram som jag har spänt fast ett tylltyg över glasskivan där hänger alla mina örhängen med krokar. Har ett smyckesträd till halsbanden och några av armband. De örhängena med pluppar ligger tillsammans med ringar i ett smyckesskrin. Där ligger även halsbands hängen som saknar kedjor. Dessutom har jag översta byrålådan till smycken som jag inte använder ofta. I den är det kaos.:angel: Tavlan och trädet är dessutom fullt med smycken så jag får inte plats med så mycket mer så jag vet inte hur jag ska lösa det. Att jag har så mycket är för jag har haft det som hobby att göra egna och dessutom tycker att smycken är det roligaste att shoppa :D
 
Sv: Smyckesförvaring

Jag har en byrålåda inredd med alla mina smycken. Halsbanden ligger på rad och örhängen i små genomskinliga askar i glas. Mycket praktiskt, dom ligger inte framme, en inbrottstjuv letar inte där som första ställe och jag har full ordning på vad jag har för något.
 
Sv: Smyckesförvaring

Här är min örhängesförvaring:

smycken.jpg


Har precis som crolin spänt tyll (silverglittrig) över glasskivan i en gammal tavelram jag hittade på loppis. Jag har veckat tyllen litegrann så att jag kan fästa även örhängen med pluppar på tavlan.

Dock ser jag nu att tyllen kan behöva spännas lite mer, den har visst börjat krypa neråt...
 
Sv: Smyckesförvaring

KL

När jag åkte till tygaffären för att hitta hålbrodyr hittade jag band med just veckad tyll på så det blev sådana istället. Nu har jag inte kunnat bestämma mig för vilken färg jag ska ha på min smyckestavla (jag köpte grått och vitt tyg men lutar nu åt svart istället) så därför har jag inte kommit så mycket längre själv. En sträng fyrkantsnät blir det dock men för hårspännena istället för örhängena - kom på att de också behöver redas ut...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 339
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 547
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 761
Senast: Bapelsin
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp