C

Carisma72

Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan smrp för nöt kreatur och smrp för häst?
Jag fick en kopia på analys rapporten där jag köpte hö, men den är gjord för nöt djur. Och smrp ligger på 59g/kg TS
Men gäller det häst tro?:confused:
Har mailat lantmännens analys avd igår, men inte fått svar än, tänkte om någon här visste:idea:

Sv: Smrp

Det finns en formel för omvandling, dock är skillnaden så liten att det inte har någon betydelse vid foderstatsberäkning.

Du kan använda samma smrp-siffra till häst som till nöt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
755
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka