Smörja med minkolja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna210
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 4 430
A

anna210

Någon som använder minkolja att smörja läder med?
Har testat det på min sadel och det verkar jättebra, vet dock inte hur det blir i längden... :smirk:
Läste att minkolja var bra att smörja med - någon annan som vet hur det ligger till? :)

Är jag den enda häsr som smörjer med minkolja?
Vad tycker experten Mike om detta? :bow:
Den minkoljan jag har är av märket Boston...

Sv: Smörja med minkolja?

Smörjer ibland med det. Eftersom det både fettar in lädret och sedan skyddar mot vatten tycker jag det är jättebra :D Pappa har det på sina jaktstövlar som är gjorda av läder, jättemjuka och släpper inte in något vatten :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
583
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter
  • Valp 2025