Smörja Cavallo ridstövlar? Hur? Produkter.

Ebine

Trådstartare
Ja som rubriken säger.. Hur gör ni när ni smörjer era läder-ridstövlar, dom blir ju grusiga o smutsiga efter ett pass eller när man gått i ridhuset.. Hur gör ni med den dagliga skötseln?

Stubben tvål + fett varje dag??
Eller bara fett vissa dagar?
Vilket fett använder ni er av (märke).
:)

Sv: Smörja Cavallo ridstövlar? Hur? Produkter.

Läderstövlar ska putsas med skokräm, inget annat. Är mina stövlar väldigt smutsiga tvättar jag de med vatten och ev lite vanlig stübben lädertvål.

Jag tror att om du fettar varje dag kommer stövlarna tillslut att bli matta och tråkiga.

sadeltvål och fett kommer inte i näheten av mina stövlar.

jag rengör dom på följande sätt:
1, tvättar rent dom ordentligt med vatten så att allt grus och damm är borta.
2, torkar av dom med en mjuk trasa
3, putsar upp dom med svart skokräm

Okej! Har hört det med skokrämen förut, men hade faktiskt glömt bort det, har man köpt så dyra stövlar vill man ju verkligen de ska hålla lääääänge, så lika bra att göra rätt då.
Vad har ni för skokräm? Vilket märke?
Ska åka o handla imorn. Tack för era svar. :bow:

jag använder vanlig "boston" skokräm som finns både i skoaffärer och i en del mataffärer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Utrustning Har sökt men bara hittat väldigt gamla trådar så jag startar en ny och hoppas på lite kloka tips och förslag :) Efter att ha hållit på...
Svar
13
· Visningar
2 300
Senast: pajaztar
·
Hästmänniskan Ja som rubriken lyder. Det är så trist för det är en otroligt kapabel hästmänniska, snäll och go och hjälpsam. Men det började förut vid... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 548
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka