Smörja sadel med rapsolja

lillastjärna

Trådstartare
Kan man smörja en lädersadel med rapsolja? Blir det bra? Ska försöka putsa upp en halvrisig sadel och har tyvärr ingen läderolja...
 
Köp paraffinolja istället. Billigt på biltema. Jag förmedlar sadlar och ibland får jag in de som är riktigt torra och tråkiga. Då penslar jag in ordentligt med paraffinolja och det gör mirakel.
 
Rekommenderar neatsfoot oil till läder (ren sådan - ingen som är uppblandad med diverse mineraloljor. Mineraloljor torkar ut på sikt.).
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
227
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 767
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 719
Senast: kurakosz
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 448
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Föl 2020
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp