Smörblommor??

C

Chateau

Det är ju giftigt för hästar att äta smörblommor men hur giftigt är det igentligen??? Såg att min polle stod och smaska på en idag. :o
 
Hästarna brukar endast äta smörblommor när det är brist på bete. Vet inte hur farligt det är och i vilka mängder.
 
de brukar äta dem i brist på bete så ge hästen lite hö eller så för att ha mat
 
Några smörblommor är inte farligt. Men äter dom många så kan dom få fång. Jag är också lite orolig för i min hage har det kommit upp rätt så många. Men dom smakar visst beskt så dom gillar dom inte. Äter endast om det inte finns något annat.
 
Han har massor av bete å rätt så mycke smörblommor :o Men jag har bara sett att han råkat fått med någon sådär en två st när han äter han äter så snabbt så han hinner inte alltid rensa bort alla blommor men oftas gör han det. men det är ibland det råka slinka med någon.
 
det är inge fara så längde det handlar om enstaka smörblommor.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 675
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Senast: Missemus
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp