Smittorisk

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mrs Moody
  • Startdatum Startdatum
M

Mrs Moody

Mitt sto är dräktig i fjärde månaden. Jag hade tänkt vara med på en programridning nu på söndag men det är ju det här med smittorisken. Grejen är den att hon står i ett stall med ca 25 hästar som tränar och tävlar så hon är ju ändå ganska utsatt. Frågan är om det gör någon större skillnad om vi är med på programridningen eftersom hennes stallkamrater ändå är ute och far och riskerar att dra med sig smitta hem. Hur skulle ni ha gjort?

Sv: Smittorisk

jag skulle inte tävlat ett sto i 4:de månaden. Gränsen går precis där. Och jag tycker det är onödigt att tävla ett dräktigt sto. Speciellt om det bara är en programridning.

Sv: Smittorisk

Jag har ett dräktigt sto, jag avstår alla resor till andra stall/anläggningar med henne nu under dräktigheten. Och jag skulle göra det även om jag hade stallkamrater som var ute och tävlade och tränade.
"Min" veterinär har även avrått mig att "åka runt" med hästen. "Min" veterinär är själv hästägare och har både tävlat och avlat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka