smiter gärna...

Docka

Trådstartare
Jo, det är så att jag rider en häst på min ridskola mycket just nu. Vi trivs med varandra och det är nästan aldrig några problem, förutom det att vi båda är lika envisa.
Men det ä just det när vi hoppar. Rocky (hästen) är jätteduktig på att hoppa och han hoppar snyggt. Men han testar gärna om han verkligen måste först...
Han tycker det är kul att hoppa, han har frammåtbjudning och öronen helt spettsade. Men även om han visar de här "tecknen" brukar han, ungefär två galoppsprång från hindret, svänga förbi.
Och han gör det med alla! sen tycker han att han varit jättebusik och skuttar runt lite. :crazy:
Fast han svänger alltid år höger, så om det står någon i vägen så hoppar han glatt. Eller om man leder lite med ena tygeln och "ramar in honom" ordentligt, då hoppar han sådär villigt och fint igen. :confused:
Det är precis som om han tycker det är kul att hoppa, och gör det bra... men vill se om han VERKLIGEN behöver först, innan han hoppar...
Och igentligen borde jag väl inte reagera så mycket eftersom han inte är min ponny, utan ridskolans. Men det är så att jag var tänkt att tävla lite på honom och då är det ju inte så kul om han drar förbi hindrat. Han hoppar faktist oftast med mig, när jag väl leder med tygeln och ramar in honom framför hindret med skänklarna... men finns det kanske något mer litet tips?
Det skulle ju vara bra att veta... :p

Så har ni något bra tips så skriv gärna... :)

/Maja

Sv: smiter gärna...

jobba både på framhoppningen o inne på banan med att han ska lyssna på dig hela tiden, med halvhalter och volter och sånt. sen är det bara att rama in honom som tusan och rida så det ryker :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 293
Senast: Anna-KarinO
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar