nyponros
Trådstartare
Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla sminkbilder där och tänkte att näe, här har det hänt endel. De här bilderna ska vi försöka begrava långt bak i trådhimlen...
Jag är iallafall fortfarande sminknörd deluxe! Finns det fler? Hur sminkar ni er till vardags? Till fest? Vilka är era favoritprodukter?
Jag var ute i lördags och fotade (tyvärr med dålig mobilkamera) sminket då. Såhär blev det:
När jag ska ut vill jag att sminket ska hålla sig fräscht så länge som möjligt. Jobbar därför massor på basen, med min favoritprimer, den foundation och concealer jag vet funkar bäst på min hud, löspuder, settingspray och så lite puder igen. Flera tunna lager och massor av blending för att undvika kakighet. Har alltid med mig transparent puder och en liten puderborste ut, och en concealer utifall att.
Till sminket ovan har jag använt:
en primerspray från urban decay
Clarins beauty flash balm
Lumene cc cream
It cosmetics bye bye undereye
Maybelline fit me concealer
By terry hyaluronic hydra powder
Benefit hoola bronzer
Benefit rockateur rouge
Mac soft and gentle highlighter
Anastasia brow pencil
Benefit precisely my brow pencil
Benefit gimme brow brow gel
Urban decay primer potion
Skuggor från colourpop, makeupgeek och morphe
Maybelline lash sensational mascara
Isadora lip liner i bare beige
Ett random neutrals läppstift från sephora collection
Clarins istant light natural lip perfector i 06
Urban decay all nighter setting spray
Jag är iallafall fortfarande sminknörd deluxe! Finns det fler? Hur sminkar ni er till vardags? Till fest? Vilka är era favoritprodukter?
Jag var ute i lördags och fotade (tyvärr med dålig mobilkamera) sminket då. Såhär blev det:
När jag ska ut vill jag att sminket ska hålla sig fräscht så länge som möjligt. Jobbar därför massor på basen, med min favoritprimer, den foundation och concealer jag vet funkar bäst på min hud, löspuder, settingspray och så lite puder igen. Flera tunna lager och massor av blending för att undvika kakighet. Har alltid med mig transparent puder och en liten puderborste ut, och en concealer utifall att.
Till sminket ovan har jag använt:
en primerspray från urban decay
Clarins beauty flash balm
Lumene cc cream
It cosmetics bye bye undereye
Maybelline fit me concealer
By terry hyaluronic hydra powder
Benefit hoola bronzer
Benefit rockateur rouge
Mac soft and gentle highlighter
Anastasia brow pencil
Benefit precisely my brow pencil