Sminktipstråd - a.k.a den viktigaste tråden som skapats

Status
Stängd för vidare inlägg.

Riley

Trådstartare
Jag är, kort och gott och rakt på sak, ute efter:

- En vattenfast mascara som ger bra böj, men inte nödvändigtvis så mycket volym. Jag använder lösögonfransar och vill bara ha en stabil mascara på de naturliga fransarna för att få upp dem från ögat, s.a.s.

- En concealer för att i första hand dölja mörka toner under ögonen. Bör inte ha lätt för att bli kakig.

- En ljus mineralprimer som ffa slätar ut ojämnheter och som fungerar på blandhy/känslig men torr hy som lätt blir blank. Använder kompakt mineralfoundation över, kan tilläggas.

Jag tänker mig max cirka 250 kronor för mascaran och runt 400 för concealern respektive primern. Är det en riktig jäkla mirakelprimer gör det inget om priset är lite högre.
Några förslag baserade på egna erfarenheter? :)
 
Hjälptaggar @nyponros @Lillelorden och @NotlikeI som brukar ha bra koll :)

Vad gäller mascara så är jag förälskad i Lancomes Hypnose Drama eller Star. De kostar dock 19 kr mer än ditt önskemål men kanske kan vara överkomligt ;) Har alltid haft deras vanliga som inte är vattenfast men upplever att den sitter som berget ändå?

Concealer tycker jag som du, att den inte får riskera bli kakig, MUS egna blir lite fet och kakig tycker jag och har även provat TBS som är för lös i kosistensen. Lancome ska ha en variant de enligt min Kicks säger är bäst, fick ett prov men kunde inte avgöra på de få gångerna

Angående primer har jag provat Lumene dvs budgetalternativ som var helt ok. Men för någon tia mer är nästan Sephoras bättre. Vad gäller primer sträcker det sig inte längre än till att jag provat dessa.
 
Sorry, men den viktigaste tråden finns redan, och heter nog rätt och slätt sminktråden tror jag!

//lizan, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp