smidig häst

N

*Natta*

någon som har några bra tips att träna upp smidigheten hos en pålle? sådär alltså så att hon så småningom ska kunna vända på en femöring

Sv: smidig häst

variera träningen så att hon blir riktigt allert.
Dom flesta hästar kan "vända på en femöring" bara det att dom flesta går och slummrar till!

Stretching är också bra!

det är klart. men finns det inga speciella övningar man kan göra?

Min är kanonsnabb på neckreineing när vi tränat lite, och det är ingen westernhäst. Jag vet inte hur vi övat men det kanske är naturligt.

ursäkta en okunnig.., men neckreining, vad är det?? :confused:

Man styr men yttertygel istället för innertygel. Lägger du ytter på vänster sida av halsen går hästen till höger. Du har väl sett westernryttare på lång tygel??

AHA! förstår precis! visste bara inte att det hette så :d

man lär sej något varje dag :)

rid slalom mellan träden när du är ute. gör mycket övningar med bommar, träna dressyr och framför allt gör det som är kul!

testa lite barrel race (fasst du kan ju ta d långsamt)

bara variera träningen, uteritt, klättring, hoppning, barbacka...
Och utsätt hästen hela tiden för nya saker...
Testa nya vägar i skogen m.m

Det är också viktigt att hästen har starka, men mjuka muskler...
Med en morotsbit kan hästen böja sig på dom flesta sätt... :smirk:

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Anläggning Ska gå med 3 hästar på samma gång till en hage över en bro 1 stor häst och 2 shettisar leder dom tillsammans. Bron har ett staket som är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Mia_R
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits