Trissa
Trådstartare
Min hund har legat inne på det stora djursjukhuset måndag tills i går em, pga inflammation i bukspottskörteln. Hon får Tradolan med hem mot smärtan. Den kräks hon upp, både i går kväll och i morse, och det är uppenbart att hon blir illamående av den. Det är på håret att jag får i henne nåt att äta alls som det är, så jag ringer till djursjukhuset som säger att om hon mår illa så kan jag sluta med den. Varpå jag säger att hon har ju fortfarande ont, och då får jag beskedet att då får vi åka in igen, så att veterinären kan skriva ut ett annat smärtstillande. Jag vill verkligen inte utsätta hunden för en lång resa och en lång väntan till, mindre än ett dygn efteråt, och tycker inte jag ska behöva göra det heller. Det sista veterinären kvittrade innan vi åkte var "bara hör av dig om det är något", och när jag gör det är det först ingen som ringer tillbaks på fem timmar och sedan får jag det här beskedet.
Är det vanligt med illamående? Går det över? Nu har jag lyckats få i henne lite mat och en Pepcid, vågar jag prova Tradolanet igen?
Är det vanligt med illamående? Går det över? Nu har jag lyckats få i henne lite mat och en Pepcid, vågar jag prova Tradolanet igen?