Smarta tips

Mynta2

Trådstartare
Är det fler som kommit på sk smarta lösningar/tips med saker man kan använda när man har bebisar ? Själv kom vi på när det INTE fanns en handduk att uppbringa (alla nedkissad eller bajjad på) att gamla t-shirts som man av någon outgrundlig anledning aldrig slänger eller använder är superbra att använda på en skötbädd. Helst om man har en bädd från Ikea (gullunge). Den är ju så halkig så handdukarna bara gled runt. Men T-shirtarna ligger helt stilla pga av att ärmarna hänger utanför och ger fäste/tyngd. Och herregud så mycket ombyte vi hade helt plötsligt. Och dom fyller ut HELA bädden pga sin storlek.

En kompis till mig använder gardiner (kan låta lite B, men faktiskt ingen dum ide) som man också oftast har i överflöd och aldrig använder till lakan i spjälsängen första tiden. Tyg som tyg tycker hon och dessutom är det ju inte billigt med lakan. Varför köpa dyra saker när dom är så små när dom mest bajjar/kissar ned det. Bommullgardiner ska det vara då.

Andra tips på saker man kan använda ?
 
Sv: Smarta tips

vi tog ett vanligt lakan eller påslakan och vek dubbelt och använde som lakan till spjälsängen, då hade vi vips användning för de som gått sönder och sparat för att vi tänkt att man skulle laga eller använda till trasor eller så

använda T-shirts som har lite "mammalukt" har jag lagt under barnen och även använt som filt ibland för att "lura" dem att man är där när de sover - väldigt praktiskt om det "läcker" lite från barnen så behöver man inte byta allt... även praktiskt att se till att den ligger så att tuttarna läcker på den om man ligger och ammar som jag gjorde mycket

har jag inte haft någon filt när jag ska gå ut med vagnen eller barnen somnat någonstans så har jag tagit ett badlakan istället

hällt över vegetabilisk olja i mindre flaska och använt vid blöjbyten istället för våtservetter
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gjorde för några år sedan en GBP-operation och har sedan dess gått ner runt 60kg. Jag har fortfarande några kilon kvar men är ändå...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: Mammadutt
·
Gravid - 1år Vad behöver man egentligen under den första tiden med en liten nyfödd? Så fort vi varit ut i butiker och kikat så känner både jag och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 839
Senast: esprit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp