smarta tips inför flytt

Tweety1985A

Trådstartare
jaa, snart ska min Aladdin få stå inhyrd i ett fint stall här i närheten, och alla grejer ska packas ner. Men jag som har haft hästen i eget stall i 3 år är van vid att sprida ut mina saker i ett helt stall, måste fundera över vad jag verkligen använder och behöver ha med mig. Precis som många andra hästägare har jag 10 grimmor, 10 schabrak, 10 omgångar lindor, flera träns osv. Nu får ni bukare hjälpa mig, hur gör ni som har hästen inhyrd? Smarta lösningar på hur man förvarar grejor mottages gärna! Jag har funderat på å köpa en stor back/låda o lägga ner sånt jag inte använder, men finns d någon som har nån bättre lösning kanske?

Sv: smarta tips inför flytt

Finns det garderober eller skåp i sadelkammaren som ni får lägga saker i?
I mitt stall har vi en varsin garderob att få plats med saker i, jag har t.ex sju träns :p så jag har satt krokar på utsidan av skåpet till dom, alt. kan man köpa en sån som man hänger över skåpsdörren(typ. b*ltema 49:- jättepraktiskt) sen så har jag byggt egna 'fack' till benskydden, alltså en låda som jag byggt tillräckligt stora fack för att få plats med benskydden o dyl. i..
Annars så har jag köpt förvaringsbackar på i**a där man läggar allt annat och sen en ryktlåda... Sen har jag en box från j*sk sok man ska ha dynor där jag har täcken som kanske inte just nu används och shabrak o julsaker :p

Man får vara lite fyndig för att få plats, men jag ju snart ha eget stall så jag får börja sprida ut mig jag :D

Liknande trådar

Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 326
Senast: iddiss
·
Körning Jag har tidigare sett en bild på Bukefalos på en shettisrockard som förvarades upphängd på väggen i lösdriften. Jag funderar på den...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka