Smarta maten

95johsv

Trådstartare
Någon som är medlem där? Är det bra recept? Ca priser på ingredienster per vecka? Ja helt enkelt är ni nöjda?
 
Jag har haft matkassar från olika håll innan och tycker det var bekvämt så jag funderade på om detta var något för att få in lite nya recept I mitt liv som är laktos och glutenfria nu när jag inte tål det längre. Är inte ute efter hälsoeffekterna mer än att jag har idetorka så det blir mycket samma, samma.
 
Priset beror väldigt mycket på var man handlar, om man satsar på eko osv. Inköpslistorna finns på webbplatsen (http://smartamaten.se/bli-medlem/aktuella-inkopslistor/) så man kan göra en egen uppskattning av vad kostnaden skulle bli.
Om du bor så att ICA direkt, coop, mathem, mat.se eller någon annan med webbshop med "självplock" levererar till dig kan du alltid plocka ihop din kasse där. För att få recepten behöver man förstås vara medlem, men det blir nog billigare än den färdigpackade SmartaMaten-kassen i alla fall.
Sedan bör man vara medveten om att riktigt mat faktiskt tar tid att laga - det är inga snabbmakroner och köttbullar vi pratar om, utan säsongsanpassade grönsaker och rotfrukter (som behöver skalas, hackas, skäras osv) med quinoa, bovete, linser, bönor, råris, fisk och ägg.
 

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 487
Senast: Pilot
·
Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
607
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
749
Senast: Tilly_85
·
Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
698
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp