smärta i livmodern efter fl.

Emor

Trådstartare
Är det någon som varit med om att dom haft ont/kramp i livmodern efter fl?

Det är 11 månader sedan min dotter föddes, komplikationsfritt. Det dröjde 5 månader innan mensen återkom, men sedan dess så har jag, ifrån äl till mens och genom mensen haft kramp i livmodern, främst när jag reser/sätter mig ner, men även då jag bara går t ex. En googling gav ingenting, det står bara om skedet direkt efter fl och då hade jag inga bekymmer.

Borde man kolla upp det, eller kan det vara så att jag blivit mer lyhörd på min kropp och att det kanske t om är vanligt förekommande?

Sv: smärta i livmodern efter fl.

Efter att jag fått barn kände jag ägglossningen mycket tydligare. Sedan hade jag mer ont dagarna innan mensen kom, men själva mensvärken blev mildare än innan jag fått barn. Väldigt märkligt. Jag hade aldrig känt av ägglossningen tidigare, och haft en hemsk mensvärk de första dagarna av mensen under hela mitt liv innan.

Jag tror det är rätt vanligt med skillnader i menscykeln efter att man fått barn. Min BM sa att det absolut vanligaste var att man kände mer av vad som hände med kroppen efter en graviditet och förlossning.

Stackars dig! Så fick jag också efter jag fått mitt första barn och även en hemsk smärta i underlivet. Jag som aldrig innan haft mensvärk alls.

Jag gick till BM, hon kollade så att allt såg ut som det skulle. Fick tips om att p-piller kunde hjälpa. Efter att ha ätit dom ett tag så försvann det!

Nu har jag fått höra att det kan bli ännu värre efter barn nr 2, jag hoppas verkligen att jag slipper det.

Hoppas det försvinner snart:)

Fast p-piller vill jag inte ha, vi försöker få syskon :) hoppas det går att lösa på något annat sätt :)

Nej då var ju inte p-piller till någon hjälp:)

Hoppas du blir gravid snart och slipper mensen!
Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 616
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar