Smärta efter sex under graviditet!

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Är gravid i vecka 7-8 ungefär. Testade mig i torsdags och har egentligen inte haft några symptom innan.
Brösten kändes större och ömmade lite. Eftersom jag nyligen slutat med p-pillren så var mensen väldigt oregelbunden så därför är jag väldigt osäker hur långt jag är gången. Nåja till problemet.

Igår hade vi sex, direkt efteråt blev jag illamående och hade en molande värk i magen, mest åt höger sida av livmodern. Det gjorde så pass ont att jag inte kunde sitta eller ligga, bara stå lätt framåtböjd. Smärtan blev till lätt molande under dagen, men sen så fick jag svimningsanfall, svettningar och illamående. Dessa gick snabbt över och kom inte igen.
Jag känner fortfarande ett lätt molande och om jag klämmer lätt på magen så ömmar det på höger sida vid livmodern.

Kan nåt ha gått fel??
(Det har inte blödit något)
Det ska väl inte vara farligt att ha sex vid grav?

Sv: Smärta efter sex under graviditet!

Jag var likadan i början av graviditeten. Det lade sig med tiden. Jag tror det är omställningen i kroppen som gör att man kan reagera så där märkligt.

Sex är inte farligt under en normal graviditet.

Sex... usch! :crazy::eek::p

Kände något liknande som dig i början(fast det höll inte i sig lika länge som din värk tycks göra). Tyckte det var så pass obehagligt så jag ville inte ha sex mer, nu är jag i v 13 och börjar väl kunna tänka på sex utan att få kväljningar, för straxt efter "smärtupplevelsen" så vart det så att bara tanken på sex fick mig att må jätteilla och få starka olustkänslor. Så stakars sambon har inte fått något på länge ;)

Men nu äntligen börjar det vända! Å faktiskt - häromdagen funkade det och då gjorde det inte ont alls heller. Så det kanske vänder så småningom!

BM berättade att man kan få som kramper i livmodern vid sex, som kan kännas obehagliga men som inte är farliga. Kanske kan ha varit något sådant?

Hej Igen!

Ja, nu har det lugnat ner sig med magen, men jag mår väldigt illa. I och för sig väldigt normalt, men inte kul :crazy:

Jag blev inte så avtänd på tanken av sex, däremot så blev sambon livrädd. Jaha, nu får vi en enögd bäbis... nästa gång blir det väl andra ögat :o

Bebisen har 5 cm fostervatten runt sig som skyddar. Fast sen mot slutet så blir det ju mindre.

Rasmus låg så långt ner att jag inte fick nått de sista 2 månaderna. Hans huvud var i vägen! Jag höll på att dö av sexuell frustration och försökte hoppa på sambon 2 dagar efter förlossningen men han tyckde de var lite för mycket blod för hans smak då! Men oj så kul de var sen, när man kunde ligga hur som helst och inte en mage som var i vägen!

Du kan lugna ner honom med att bebisen är safe. ;) Din kropp frisätter en del prostaglandiner nu i början av graviditeten och killens sperma innehåller också prostaglandiner. Dessa hormoner påverkar glattmuskulaturen, främst i tarmar (det är tack vare dem man kan känna sig kass i magen under graviditet och mens) och livmoder. Det kan spänna och ha sig i glattmuskulaturen, så ta det lugnt. Reaktionen är helt naturlig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft smärtproblematik senaste månaderna, som ökar i mängd. Eftersom det dröjer 1,5 månad innan min tid till vårdcentralen ser...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 690
Senast: Sasse
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 297
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 219
Senast: Tora
·
I
Övr. Barn Vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd eller om den ligger fel... ingen aning men jag känner att jag behöver få tips och råd om...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: isaacmydog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama