Smart lösning

Shettisar

Trådstartare
Finns det någon som har en smart lösning på en inomhusgrind?
Som man kan fixa själv,utan att köpa de dyra som finns.

Sv: Smart lösning

Det finns ju sådana där "märlor" eller vad dom heter... (en u-formad spik med båda ändarna vassa!) Dom e ju bara att spika i "runt" yttersta gallerpinnen o in i dörrkarmen!

Jag har köpt grindar på IKEA för 150:- ungefär, vita i stål. De har fungerat bra, tycker de är stadiga och tåliga för sitt pris.

Vi köpte våra för 160 kronor på Barnens Hus (i trä, de i metall är lite dyrare) för den summa pengar så ids jag inte börja böka med att sätta fast kompostgaller som skramlar.

Innan vi köpte grindarna hade vi kompostgaller dit hundarna inte skulle vara, och JA jag är lat det går ju att träna dem till att inte gå in där MEN... då de inte är blöta så får de vara överallt.

Javan

Kompostgaller!
Dom fungerar även utmärkt att ha i bilen om man vis special designa bursen ;P

Vi använder kompostgaller.
Sambon har spikat i två små spikar, en i var sida av dörrkarmen. Dessa har sedan böjts uppåt i 90graders vinkel. Fungerar fin fint! Han har även spray-målat gallret vitt, så att det skall smälta in i rummet lite mer.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 875
Senast: tuaphua
·
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Bakgrund till frågan: Fick besked av en stremingtjänst jag inte har abbonemang på just nu är de kommer att ändra villkoren så att endast...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 102
Senast: Breaktown
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Malin Wikström har varit på mängder med meetings genom åren. Nu har hon kommit på en smart lösning för packning av hö...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama