Smäller i nacken?!?!?!

L

lenlass

Igår när min häst skulle klia sig på bakdelen så verkade det trögt att komma sig dit han ville. Han slängde då huvudet rätt kraftigt bakåt och VAD DET knakade!!! Jag har själv gått till kotknackarn någon gång och det small ungefär som om 3 kotor hoppade på plats. Min fråga blir då, är det "normalt" att det smäller så i nacken, eller skall man bli "lite hispig"? Tacksam för råd. :confused:

Det smäller till nästan varje dag i min hästs nacke när jag gör "morotstricket" (låter hästen sträcka sig åt sidan efter en morot för att stretcha halsen). På mig själv knäpper det också till när jag gör vissa saker, t ex sträcker ut ryggen eller stretchar fingrarna och annat kul :p.

En gång small det till i ett bakben på ena shettisen.. Hon var rätt stel. Det var en annan person som höll på med henne då, och veterinären var där. Då ropade dom på henne för hon trodde att det blivit nåt pajko med benet. Men hon var lite stel bara.

:idea: Min Pålla fick massage härom dagen och då knakade det rejält i halsen när hon sträckte ut den efteråt. Precis, som någon sa, när det knakar i oss människor ibland.

//Lilla jag :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 874
Senast: alazzi
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Senast igår fick jag "tipset" att jag borde sätta en Haltigrimma på min hund. Jag förklarade att jag ansåg det vara farligt och att jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka