Haukur

Trådstartare
Vad kan man ge en katt som behöver tjocka på sig lite? Kompisens siames har blivit lite smal och hon undrar vad hon kan ge den lille kissen för att den ska få lite med fett...

Katten äter mjau och nötfärs nu.. Kan inte äta torrfoder (blir dålig i magen och kräks)..

Sv: Smalis

Om kissen plötsligt har blvit smal kan den ha någon sjukdom om den hela tiden har gått på samma diet.

Min katter har varit lite för tjocka så jag vet inte vad man ska ge katten om den är för smal, mina har mest ätit torrfoder. Men det bästa är väl att ägaren ringer en veterinärklinik och frågar.

Man kan ge katten seniorfoder. Det är bra för att förhindra att gamla katter går ner i vikt, så som det ofta blir på ålderns höst. Detta är ju dock bra mat och kan ges även till lite yngre katter som behöver lägga på sig lite.

Kattungemat brukar kunna få upp katter i vikt. Våtfoder brukar vara fetare än torrfoder så om katten inte får särskilt mycket våtfoder idag kan man ka mängden våtfoder.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag vill ju helst att Norris äter en blandning av torr och våtfoder, lite torrfoder för tänderna och för att det kan stå framme för...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 114
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
475
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka