Smala lädertyglar utan stoppar

LinnK

Trådstartare
Finns det någon som vet vars man kan hitta smala
(högst 1,5 cm breda) lädertyglar utan stoppar i svart läder?

Jag får skavsår av stopparna och har provat släta smala lädertyglar och vill nu ha det själv.

Sv: Smala lädertyglar utan stoppar

Jag köpte ett par smala (skulle tippa på något bredare än 1cm) på Granngården. Kostade 210kr har jag för mig. De är underbara!:)

Jag köpte 1cm från globus. Svarta då, jättemjuka och sköna. :)

Stångtyglar brukar vara sådana. Jag gillar inte heller stroppar, utan vill ha långa, smala och enkla. De blir så där underbart mjuka sedan. www.ridkonst.nu tror jag har stångtyglar.

OA

Jag kan rekommendera stübbens släta i läder. De är mjuka redan vid inköp och blir bara mjukare och trevligare att använda efter någon månad. De är inte så farligt breda och blir lite smalare efter en tids användning.

KL*
Kom på att Àstunds lädertyglar är underbara!! De är precis lagom breda, tunna och hemskt sköna!

Knights har suveräna smala lädertyglar utan stoppar, dessvärre är de rätt dyra...

Mina är 12mm tror jag, utan stoppar och inget spänne i mitten, dessutom har de hakar istället för pistolhake :love:

lite trådkapning

hur ¨långa är ett par vanliga "isistyglar" behöver nämligen köpa nya lite längre tyglar....

Jag tror mina är 2,80, då har jag beställt lite längre då vi haft dem till en större häst. Annars tror jag standard var omkring 2,5o-2,60...om jag inte minns fel... :p

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Squie
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka