Astapasta120
Trådstartare
Har ett irländskt sto på 6 år som jag haft i snart 6 månader. Mitt problem är att hon gradvis har smalnat av, från att ha sett kompakt och lite ”mullig” ut till att nu vara rätt spinkig och tunn. Jag tycker att detta är jättejobbigt och har vänt ut och in på mig själv för att komma fram till en lösning. I maj togs träck-prov på alla hästar i stallet och det visade sig att de hade haft mycket mask allihop så då avmaskades de och vi ska ta ännu ett prov i höst för att se om de är borta. Jag tror att hon har blivit lite bättre sen dess men det kan ju bara vara jag som vill att det ska vara så också. Hon får i dagsläget 14 kg hösilage, 1,5 kg Equi Jewel, 1,5 msk mineral mix (active minerals) och började nyligen med att ge 0,5 kg proteinrik müsli. Hon rids 5-6 dagar i veckan och har inte fått någon vila än men ska få vila o ca 2 veckor snart.
Kan någon snälla försöka sig på att hjälpa mig med detta. Hon var så himla fin när hon kom och nu när jag ser henne så ser hon så annorlunda ut.
Kan någon snälla försöka sig på att hjälpa mig med detta. Hon var så himla fin när hon kom och nu när jag ser henne så ser hon så annorlunda ut.