Smal hund!

B

bestatjejen

En bekant till mig har en schäfertik som är väldans smal. Runt året.Hon får nåt skapligt torrfoder, men går inte upp i vikt. Hon är precis avmaskad.

Har ni några tips på vad vi kan tillsätta fodret som gör att hon går upp i vikt?

Tack på förhand!

Sv: Smal hund!

Köp ett bättre foder med mer fett, ge lite olja i maten och öka fodermängden? Äter hon med god aptit?

"väldans smal" hur är det? syns revbenen? Annars är ju just 1 års åldern lite bedrövlilg på schäfer tycker jag, då de ser ut som HEJ-kom-och-hjälp-mig!

Rått kött/färskfoder, äggula och olja.

Jag tycker fårkött (från vuxna äldre tackor) är det ultimata att ge hundar som är tunna och som har svårt att lägga på sig, för det är så fett kött.

Jag har nog rek deta foder i ett X antal trådar men säger de igen =)
Royal canin Engergi 4800.
De funkar alltid fick upp min tuna Husky hanne 5 kg på fodret fick till slut vänja ner de pg av att han la på sig lite för mycket.
Bra foder som desutom är extra smaksatt och väldigt uppskattat hos kräsna hundar!
15 kg kostar runt 500 kr

Varför är äggula bra? Har försökt läsa mig till detta men hittar bara att det är bra att ge men inte varför. Hur ofta kan man ge äggula?

Äggulan innehåller dels nödvändiga proteiner, som är lätta för hunden att ta upp i matsmältningssystemet och dels en hel del essentiella fettsyror, som är bra för kroppens tillverkning av prostaglandiner som behövs för kroppens funktion. Brist på essentiella fettsyror ger exempelvis hudproblem, torr och mjällig päls, dålig tillväxt på valpar, fertilitetsproblem & ögonproblem.

1 äggula några gånger i veckan kan man ge :)

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
816
Senast: cassina
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
645
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka