Småkryp i halmen?

kenttjej

Trådstartare
Nu är det andra gången jag är med om det. Jag köper halm till kaninen i djuraffär, sån i påse. Har aldrig sett några djur i påsen när jag köper den men när jag har haft den hemma några veckor ser jag hur det kryper omkring på och omkring påsen, små ca 2mm stora kryp :eek:

De verkar ganska harmlösa och har inte sett några i kaninens bur eller på honom, men det är jäkligt äckligt att ha dem krälandes här hemma i lägenheten! Påsen åker ut illa kvickt o så e det bara att åka iväg och köpa nytt. Idag provade jag en annan djuraffär, men det är få som säljer halm här i gbg så det är svårt att få tag i.'

Nån som har nån aning om vad det är för kryp? Inte ens i djuraffären visste de vad det var, men de trodde inte de var farliga för kaninen (hur de nu kan veta det eftersom de inte vet vad det är???)

Sv: Småkryp i halmen?

Låter de dig inte lämna tillbaka halmen?

Kan du inte köpa i bal av någon bonde? Eller användaq hö? Billigare och ibland fräschare än att köpa i djuraffär.

Usch, jag slängde skiten så fort som möjligt för jag ville inte ha mer med äckeldjuren att göra... Annars hade jag givetvis gått tillbaka och krävt pengarna, nu kör jag med bojkott istället.

Bor i lägenhet inne i stan och känner tyvärr inga bönder, har inte heller möjlighet att ha stora balar hemma. Jag vill givetvis att det ska vara så smidigt som möjligt att köpa foder och strö och då är det enklast att åka till en affär. Men jag vill givetvis min nins bästa, så om inte butiken jag provat nu har fräscha grejer så får jag se mig om efter en bonde.

Ingen som har några idéer om vad det är för djur, hur man kan bli av med dem? De är väl inte skadliga?

Har aldrig sett några djur i påsen när jag köper den men när jag har haft den hemma några veckor ser jag hur det kryper omkring på och omkring påsen

Usch, jag slängde skiten så fort som möjligt för jag ville inte ha mer med äckeldjuren att göra... Annars hade jag givetvis gått tillbaka och krävt pengarna, nu kör jag med bojkott istället.

Vad får dig att tro att krypen följer med halmen? Förmodligen finns de (krypen alltså) finns i din omgivning (under lister, i springor etc.) och dras till halmen du köper och varför ska en affär krävas på pengar och bojkottas pga ett problem som finns i din närmiljö?

Givetvis kan jag inte svära på att de inte kommit med halmen, men jag har aldrig sett liknande kryp hemma innan. De verkar komma ur halmpåsen efter några veckors förvaring hemma, har tex inte sett några kryp i buren där jag använder halmen (vilket är konstigt). Jag förvarar hö brevid halmen i samma typ av behållare men där är det ytterst lite kryp. Därför har jag dragit slutsatsen att de kommer från halmen.

Nu lät det kanske lite hårt att jag skulle bojkotta butiken där jag köpte halmen. I nuläget handlar det om att jag provar halm från en annan butik för att se om jag får bukt med problemet. Om jag inte får det så finns det givetvis ingen anledning att bojkotta nån!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA