Smältbart råprotein i procent

SunnyQueen

Trådstartare
Hej!
Om det står:
Smältbart råprotein 7,5 %
Rå protein 11 %
Hur räknar jag då ut hur många gram smältbart råprotein det är per kg foder?
 
I om med att det är en färdig produkt, trodde det var grovfoder, så är det per kg foder. Dvs i ett kg foder finns 7,5% smrp, dvs 75g, precis som MonteRose skrev.
 
Delen/Hela summan×100=%

Delen o den hela summan ska ha samma enhet, i ditt fall vill du veta gram. Det är delen du vill veta, dvs hur många gram av 1 kg (=1000 g) smältbart råprotein fodret innehåller.

7.5/100×1000 = 75 g smältbart råprotei innehåller 1 kg foder :)
 
I om med att det är en färdig produkt, trodde det var grovfoder, så är det per kg foder. Dvs i ett kg foder finns 7,5% smrp, dvs 75g, precis som MonteRose skrev.

Kom på när du skrev det att jag kanske borde skriva det också :D

Så det var inte svårare än så alltså, tack alla för era bra svar! :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
565
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp