Småbarnsförälder med häst, hur har ni löst det?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sasse_

En häst kräver ju i genomsnitt 2 timmar om dagen i tid vill jag mena, med motion, skötsel osv... (om man stressar som en tok) ;)

Hur har ni andra mammor löst det att få tiden att räcka till både för arbete, häst och barn? :confused:

Tidigare såg mitt liv ut så att jag arbetade mellan 7-16 hämta barn på dagis, mata... ut i stallet medans killen tog hand om sonen och hem igen då hade oftast lillkillen somnat, jag hade hjälp av medryttare 2 gånger i veckan och red själv endast 1 dag i veckan + helger, longera 1 dag och 1 vilodag. Denna lösning var inte god nog åt min kar (som idiotiskt nog trott att jag skulle sluta med hästar när jag fick barn, vilket jag tidigt i graviditeten gjort klart för honom att jag aldrig tänker göra!!!) :devil:

Vi har separerat (eller ialf. flyttat ifrån varandra). Mitt liv har alltid bestått av hästar och DET är en livsstil ingen hobby (på sidan om)...

För att fixa rulljansen idag har jag en snäll mor! Men hur gör ni andra... hur får ni ihop det? :confused:

Under en period tyckte ex. sambon att jag skulle ha våran då 1,5-2 åriga son med när jag var ut och red för att spendera mer tid med honom, detta är ju ett absurt vansinnigt förslag när min häst då var väldigt ung... men förstår man inte att hästar är egen tänkande djur/individer och inga maskiner... så kan det ju inte vara så lätt att leva med en häst tjej!?!?! eller???


Fler med mitt problem? Vill höra alla lösningar som går ... :bow:
 
Sv: Småbarnsförälder med häst, hur har ni löst det?

Finns jättmånga trådar som handlar om det, sök i Förälderforumet så kan du läsa mer :)
 
Sv: Småbarnsförälder med häst, hur har ni löst det?

Hur kul är det att få barn tillsammans med sin kärlek för att sedan sitta ensam med barnet vareviga kväll?
Jag förstår att gubben din ruttnade, barn är en gemensam angelägenhet.

Ensamstående med häst innebär att alltid fixa barnvakt för att få stalltid. Alt ta med barnet.

Ha hästen på fullservice och medryttare brukar underlätta.

/P Döben
 
Sv: Småbarnsförälder med häst, hur har ni löst det?

Nu när jag även satt mig in i det du skrev kan jag faktiskt förstå din karl.

Om hästarna ska vara din livsstil så kan du inte utesluta barnen, varför har du då barn?

Annars får man gott göra om det till en hobby, om nu barnen inte ska kunna delta. Dvs ägna mindre tid åt hästen, leja bort sysslorna som tar tid och sedan skaffa medryttare. Om man nu joobbar mycket.

Hästeriet blir sällan detsamma efter barn, just eftersom man faktiskt måste prioritera om. Och just eftersom man faktiskt har en ny individ hemma som man förhoppningsvis ska vilja umgås med.

Jag tycker ditt tänkande låter egoistiskt. Hade din kille lika mycket tid utan barn som du har när du är med häsenr? Annars förstår jag att han tröttnade om det bara var ditt intresse (eller livsstil) som ska gälla.
 
Sv: Småbarnsförälder med häst, hur har ni löst det?

Min lösning: Sälja gården, lämna ut de hästar jag inte ville sälja.

Nu är mina barn 6 och snart 3, och inte en chans att jag får ihop ett pussel där jag ska vara borta 3 timmar per dygn förutom jobbet :(

Då har jag ändå en sambo som lätt skulle fixa det, det är JAG som inte vill prioritera bort mina barn :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 468
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 863
Senast: Stereo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 800
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp