Småbarn på dagis o avbytarjobb

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Benin

Jag har ett problem. Vi har två barn som snart, i mars, ska börja på dagis. Helt ok. Problemet är mitt jobb. Jag jobbar som avbytare (mjölkkor) på 5 olika gårdar där mina arbetstider är tex 05-9,16-20, 22-00 m fl.
Som ni förstår är det ganska svårt att knöla in att hämta/lämna på dagiset under dessa tider. Ska jag behöva byta yrke bara för att det inte passar ihop, det vore väldigt synd isåfall, för jag trivs så bra med det här.

Är det någon mer som jobbar med detta (eller annat yrke oxå ,med annorlunda arbetstider) hur har ni lyckats pussla ihop allt?
 
Sv: Småbarn på dagis o avbytarjobb

Frågan är väl om din man har lika oregelbundna tider eller om man kan pussla ihop det så att han lämnar och du hämtar när du har väldigt tidiga timmar etc.
 
Sv: Småbarn på dagis o avbytarjobb

Jag jobbade som avbytare ett tag när min dotter precis hade börjat på dagis...

Jag jobbade 5-9 samt 14-18 (samma dag) fyra dagar i veckan så det funkade inget vidare... Jag hade en snäll arbetsgivare som gick med på morgonpass 5 dagar i veckan (arb.tid 5-10) ena veckan och sedan eftermiddagspass 5 dagar (arb.tid 13-18) i veckan den andra veckan. Jag fick lite längre pass och färre timmar men det var ganska skönt att inte behöva jobba heltid direkt efter jag varit mammaledig.

Min dåvarande sambo (dotterns pappa) lämnade när dagis öppnade och jag hämtade henne efter lunch. Eftersom jag gick upp strax före 4 varje morgon så hade jag rätt att ta en vila på fm. Dom veckorna som jag jobbade em så lämnade jag dottern strax före lunchen och så hämtade sambon henne efter jobbet.

Allt funkade bra tills min dåvarande sambo en dag kom och sa att han inte älskade mig längre....
Då funkade inte hämtningar och lämningar längre. Jag fick tyvärr byta yrke, men det kanske var lika bra för jag började få problem med ryggen.

Hoppas att det kommer att funka för dig och att du har en bra sambo/make eller föräldrar nära till hands som ställer upp för dig!
 
Sv: Småbarn på dagis o avbytarjobb

Pappan eller någon annan familjemedlem kanske kan ta lämning och hämtning.... det finns ju "nattis" för de md obekväm arbetstider också som kanske kan vara lösningen om barnets pappa också jobbar lurigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej Är mamma till en 4 åring som just nu står under utredning för av Autistiska drag eller Asperger. Just nu jobbar jag 76% men...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 759
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp