Små valparna

MinIan

Trådstartare
När ska man börja vänja valparna med vanlig mat?
och vad tycker ni man ska börja med?

en kille som har hundar, haft väldigt länge säger att man ska blanda ut köttfärs i vatten och ge dom, men skulle det inte fungera lika bra med vanlig burkmat?
 
Sv: Små valparna

Jag har fött upp sju kullar och aldrig tjafsat med varken välling eller köttfärs - varför göra det när det ändå ska köras in på valpfoder ganska snart? Mina valpar får börja smaka småportioner av valpfodret (väldigt lite) redan vid 3,5 vecka och sedan ökar jag på så att de vid 8 veckor är helt inkörda på det foder de ska äta de första sex månaderna. Funkar väldigt bra, har aldrig haft dåliga magar eller några andra problem. Valparna mår bra och är nöjda - och valpköparna är om möjligt ännu nöjdare:)
 
Sv: Små valparna

okej, va bra att du säger det, då slipper vi hålla på å gegga en massa...
då skulle vi kunna börja med dom nu då.. för dom är 3-4 veckor nu ^^
tack så mycket för svaret.. jag litar på dig då du fött upp så många kullar redan ;)
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 247
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp