Små ruvor på huvudet

lady_vip

Trådstartare
Upptäckte nyss att min terrier har massor av små ruvor på huvudet, något hon inte kan ha haft länge.

Huden är irriterad och ruvorna är inom ett begränsat område över ca halva huvudet och ena kinden.

Hon kliar inte och är inte särskilt öm, men jag är väldigt orolig över att det är nån form av ohyra, eftersom jag har 3 hundar till (varav en redan har hudbekymmer) så lutar det åt vet.besök i morron.

Nu vet jag att jag kanske bör avvakta, men att åka in för sånt under julhelgen känns inte lockande och om det är ohyra vill jag inte att det ska smitta...

Vad kan det annars vara? Hon har inte varit i slagsmål eller rotat runt nånstans och lunnat åsamka sig ruvorna genom oaktsamhet...

//E
 
Senast ändrad:
Sv: Små ruvor på huvudet

Nä, det har hon haft för inte så länge sen och då vätskade sig såren och hon kliade extremt mycket...

Tack ändå!

//E
 
Sv: Små ruvor på huvudet

På min förra hund så syntes det bara som små skorpor i öronen. Vi åkte till veterinären för att vi tyckte han kliade sig lite väl mycket. Men det bästa vore kanske att ta en tur till veterinären så får h*n titta på det och eventuellt ta en odling.

Mvh

Tora
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp