Små kulor i pälsen

D

dolphinsmile

Vad kan det här vara?
Har aldrig sett nått sånt här förut.. när katten kom i dag så var hennes päls full med små kulor som satt som fast limmade i pälsen.. inte längst in vid huden utan snarare längre ut.. nu undrar jag vad det kan ha varit? (har tagit bort alla) kan det ha varit någon form av insektsägg? för det såg inte ut som insekter utan som små kulor.. kanske två-tre millimeter i diameter..

Sv: Små kulor i pälsen

Insektsägg brukar inte vara så stora. Jag tror det är frön från någon växt.

det är nog frön från en växt,,,inget farligt vi på gotland kallar det för prästlus,,,,,,,,men som sagt det är frön från en växt:

skönt.. hon tycker nämligen om att sova i min säng och har inte lust att ha massa flugägg i den.. men frön gör inte så mkt :D hon går iof rätt mkt i högt gräs.. kommer väl därefrån kanske då..

ja det är riktigt, det heter snärjmåla dom har små klibbiga runda kulor som fastnar överallt, o vi kallar fröna för prästlus

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 352
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 904
Senast: linnsan
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 496
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama