små elaka festingar

K

katastrofen

Min ponny har redan fått sina första festingar och hade hemskt mycket i sommras... Var två stycken och plockade i en hel timme från henne :p Vitlök och fluysprejor fungerar inte :crazy: Någon som vet något annat som man kan testa? :D
 
Sv: små elaka festingar

Koka upp rosmarin och vatten. Mirakelmedel, det funkar hur bra som helst!:D Man kan blanda i liiiite vinäger, så håller det sig lite längre. Funkar som myggmedel också.;)
 
Sv: små elaka festingar

Jag använder Switch och/eller Flusa (fast det är egentligen för kor och får;) ). Det funkar på mina och jag bor i fästingrikt område...:crazy:
 
Sv: små elaka festingar

Ett medel som heter Switch pour on.
Det enda som håller fästingarna borta enligt min erfarenhet
Sen finns ju en och en annan utvecklingsstörd fästing som biter sig fast ändå, men det är ytterst få.
 
Sv: små elaka festingar

Frontline i sprayform funkar jättebra. Pälsen blir dessutom väldigt fin av det.
 
Sv: små elaka fästingar

Köper du det på apoteket? Recept eller?
 
Sv: små elaka festingar

Ja d lät intressant med frontline-spray
 
Sv: små elaka festingar

tack för alla tipsen! :)

Frontline funkar faktiskt super bra! glömde att jag hade den, men det är sån liten sprejbruk så det är svårt att täcka hela kroppen men det går att köpa recceptfritt. Men jag vill ändå inte använda den på mulen, vet inte om det innehåller något strakt medel för hon har en ljurrosa och jätte känslig mule :angel: Switch har jag hört talas om, men den hjälper bara på ryggen eller sprider den sig till hela kroppen?
 
Sv: små elaka festingar

Nessan skrev:
Koka upp rosmarin och vatten. Mirakelmedel, det funkar hur bra som helst!:D Man kan blanda i liiiite vinäger, så håller det sig lite längre. Funkar som myggmedel också.;)

Blir detta en sprej eller? :angel:
 
Sv: små elaka festingar

Du häller switchen i en sträng, sen sprider den sig med hårremsfettet över hela hästen.
 
Sv: små elaka festingar

Ja det finns utan recept på apoteket på hund och katt avdelningen. Kan ibland vara beställningsvara på vissa apotek, för många hundägare föredrar att använda det som spot-on istället för spray.
 
Sv: små elaka festingar

Och glöm inte att inte hälla i sadelstaden. Dvs det område där sadeln sitter.
 
Sv: små elaka festingar

Ska sticka iväg imorgon och köpa switch så fort jag kan :D Hitta några fler festingar på henne idag :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 850
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 281
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp