Små bitiga svarta insekter

J

jessha

det kliar på min ben! Jag har hittat pyttesmå svarta insekter (modell långsmala) på mina armar, ben, bröst och rygg. Misstänker att det är min lilla katthona som dragit in dem då jag attackeras massor när jag är i min säng, som katten spenderar mycket tid i. (bäddade rent senast igår, så det har inget med ohygien att göra)

Iallafall, de här insekterna är ungefär lika långa som en gaffels tänder är breda ungefär på mitten, och de är tjocka som tråden i jeanssömmar ungefär. Svarta och med en led mitt på, så att de kan ställas i vinkel för att klättra tror jag. Ser inte så bra eftersom de är så små. Det kittlas när de kryper på huden, och jag tror att det är av dem jag fått myggbetten på mina ben.

De dyker upp helt utan förvarning var som helst på huden (så jag tror att de flyger eller hoppar) men när jag för fingret mot dem så hoppar de inte undan.
Jag tänkte att det kunde vara kattloppor, men då hade de väl hoppat? Och hon hade väl verkat mer irriterad också, för hon ligger bara alldeles nöjd på sängen och vill bli klappad.

Någon som har koll på var det kan vara?
Och hur man åtgärdar det?
jag fullkomligt avskyr när det kliar.

Tack på förhand


edit: De hoppar definitivt. En landade just på datorskärmen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Små bitiga svarta insekter

ta med katten och ett gäng loppor till veterinären och fråga! Är det "riktiga" kattloppor får du ett helvete med att bli kvitt dem :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Min gamla katthona har fått som små svarta prickar i sin "pälsbotten". (Säger man så? :D) De sitter rätt hårt mot huden men går att...
Svar
1
· Visningar
6 258
Senast: fluffig
·
Övr. Katt Vi skaffade en kattunge i höstas. Katthemskatt, väldigt reserverad och skygg. Hon tyr sig nuförtiden till mig och husse (framförallt...
Svar
15
· Visningar
5 275
Senast: mandalaki
·
Fritid Små (ca 3mm långa), smala, svarta och vansinnigt snabba men flyger eller hoppar inte. Rätt vad det är så har jag en under kläderna eller...
2
Svar
24
· Visningar
49 270
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp